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Leguedric

DARK SOULS™: Prepare To Die™ Edition - Les mods pour PC

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Bonjour,

 

actuellement je me fais tout les Dark Souls sur PC (oui, je suis sadique). J'ai à l'heure actuel terminé DARK SOULS™ II: Scholar of the First Sin et Dark Souls III et donc j'ai décidé de continuer sur DARK SOULS™: Prepare To Die™ Edition.

 

" Il s'agit du successeur spirituel de Demon's Souls. Une suite, Dark Souls II, annoncée en décembre 2012, est sortie en mars 2014. S'en suivi Dark Souls III annoncée durant l'E3 2015 et sortie en avril 2016. "

 

Vous me direz " Et Alors, pourquoi tu nous parles de tout cela ? " Eh bien tout simplement car le 1er Dark Souls est vieux (2011) et est un portage de la version console. Donc un jeu pas forcément beau, avec beaucoup aliasing et tout ce qui va avec, c'est à dire une compatibilité clavier/souris pas forcément au top pour les contrôles.

 

Je vais donc vous parlez des mods qui nous permettent de rendre le jeu quasiment aussi beau qu'un jeu de 2017 et avec des contrôles beaucoup plus abouti.

 

Voici donc la liste des mods que j'utilise :

  • DSfix - Permet de gérer tout ce qui est en relation avec les paramètres d'affichage du jeu. ex : Antialiasing / Limite de FPS / Mode Plein Écran
  • Morten242s UI for DSfix - Un addon pour la version de DSfix afin d'avoir une interface pour régler vos paramètres.
  • Dark Souls HD Texture Pack - Comme son nom l'indique, permet d'avoir les textures du jeu en HD. ex : Mur / Sol
  • High-Res UI and Subtitle fonts - Avec ce mod, tout vos sous titres et information de jeu utiliseron une police d'écriture HD.
  • Mouse Fix - Une configuration avancé pour votre souris afin de la rendre agréable.
  • Dark Souls Connectivity Fix - DSCfix - Rend le mode en ligne plus stable et de faire apparaître les marques au sol.
  • Modern keyboard interface icons - Avoir les touches du clavier pour votre interface, de base vous aurez celle de Xbox.
  • HD Player Messages - *Bonus* Permet d'avoir les messages au sol écrit par les joueurs en HD.
  • HD Summon Signs - *Bonus* Pareil que le mod précédent mais pour les signes d'invocations.

Pour ce qui est de la configuration de DSfix, je vous met la mienne juste en dessous si vous ne voulez pas vous prendre la tête à tout régler. Mon matériel pour cette configuration : GTX980ti, I7 4790k, 32Go de RAM.

 

Vous devez donc modifier le fichier DSfix.ini à cette adresse : ???\steamapps\common\Dark Souls Prepare to Die Edition\DATA. Si vous utilisez cette configuration ci-dessous, vous devez impérativement désactiver dans les options de votre jeu l'anticrénalage ! Sinon votre jeu fermera à chaque fois.

 

Révélation

# You can configure DSfix by editing this file
# Lines starting with "#" are ignored by the program and contain descriptions of the options

###############################################################################
# Graphics Options
###############################################################################

# internal rendering resolution of the game
# higher values will decrease performance
renderWidth 1920
renderHeight 1080

# The display width/height
# 0 means use the same resolution as renderWidth/Height
# (use for downscaling - if in doubt, leave at 0)
presentWidth 0
presentHeight 0

############# Anti Aliasing

# AA toggle and quality setting
# 0 = off (best performance, worst IQ)
# 1 = low 
# 2 = medium
# 3 = high
# 4 = ultra (worst performance, best IQ)
aaQuality 4

# AA type
# either "SMAA" or "FXAA"
aaType SMAA

############# Ambient Occlusion

# Enable and set the strength of the SSAO effect (all 3 settings have the same performance impact!)
# 0 = off
# 1 = low
# 2 = medium
# 3 = high
ssaoStrength 3

# Set SSAO scale
# 1 = high quality (default)
# 2 = lower quality, lower impact on performance
# 3 = lowest quality, lowest impact on performance
ssaoScale 1

# Determine the type of AO used
# "VSSAO" = Volumetric SSAO (default, only option pre-1.9)
# "HBAO" = Horizon-Based Ambient Occlusion
# "SCAO" = VSSAO + HBAO
# "VSSAO2" = Volumetric SSAO with more samples (tweaked by Asmodean)
# VSSAO and  HBAO types have a slightly different effect. and similar performance
# SCAO combines both, with a higher performance impact
# VSSAO2 is generally more accurate, but also requires more performance
ssaoType VSSAO2

############# Depth of field

# Depth of Field resolution override, possible values:
# 0 = no change from default (DoF pyramid starts at 512x360)
# 540 = DoF pyramid starts at 960x540
# 810 = DoF pyramid starts at 1440x810
# 1080 = DoF pyramid starts at 1920x1080
# 2160 = DoF pyramid starts at 3840x2160
# higher values will decrease performance
# do NOT set this to the same value as your vertical rendering resolution!
dofOverrideResolution 810

# Depth of Field scaling override (NOT RECOMMENDED)
# 0 = DoF scaling enabled (default, recommended)
# 1 = DoF scaling disabled (sharper, worse performance, not as originally intended)
disableDofScaling 0

# Depth of field additional blur
# allows you to use high DoF resolutions and still get the originally intended effect
# suggested values:
# o (off) at default DoF resolution
# 0 or 1 at 540 DoF resolution
# 1 or 2 above that
# 3 or 4 at 2160 DoF resolution (if you're running a 680+)
dofBlurAmount 4

############# Framerate

# Enable variable framerate (up to 60)
# NOTE:
# - this requires in-memory modification of game code, and may get you banned from GFWL
# - there may be unintended side-effects in terms of gameplay
# - you need a very powerful system (especially CPU) in order to maintain 60 FPS
# - in some  instances, collision detection may fail. Avoid sliding down ladders
# Use this at your own risk!
# 0 = no changes to game code
# 1 = unlock the frame rate
unlockFPS 1

# FPS limit, only used with unlocked framerate
# do not set this much higher than 60, this will lead to various issues with the engine
FPSlimit 60

# FPS threshold
# DSfix will dynamically disable AA if your framerate drops below this value 
#  and re-enable it once it has normalized (with a bit of hysteresis thresholding)
FPSthreshold 55

############# Filtering

# texture filtering override
# 0 = no change 
# 1 = enable some bilinear filtering (use only if you need it!)
# 2 = full AF override (may degrade performance)
# if in doubt, leave this at 0
filteringOverride 0

###############################################################################
# HUD options
###############################################################################

# Enable HUD modifications
# 0 = off (default) - none of the options below will do anything!
# 1 = on
enableHudMod 0

# Remove the weapon icons from the HUD 
# (you can see which weapons you have equipped from your character model)
enableMinimalHud 1

# Scale down HuD, examples:
# 1.0 = original scale
# 0.75 = 75% of the original size
hudScaleFactor 0.75

# Set opacity for different elements of the HUD
# 1.0 = fully opaque
# 0.0 = fully transparent
# Top left: health bars, stamina bar, humanity counter, status indicators
hudTopLeftOpacity 0.8
# Bottom left: item indicators & counts
hudBottomLeftOpacity 0.75
# Bottom right: soul count 
hudBottomRightOpacity 0.5

###############################################################################
# Window & Mouse Cursor Options
###############################################################################

# borderless fullscreen mode 
# make sure to select windowed mode in the game settings for this to work!
# 0 = disable
# 1 = enable
borderlessFullscreen 0

# disable cursor at startup
# 0 = no change
# 1 = off at start
disableCursor 0

# capture cursor (do not allow it to leave the window)
# 0 = don't capture
# 1 = capture
# (this also works if the cursor is not visible)
captureCursor 1

###############################################################################
# Save Game Backup Options
###############################################################################

# enables save game backups
# 0 = no backups
# 1 = backups enabled
# backups are stored in the save folder, as "[timestamp]_[original name].bak"
enableBackups 0

# backup interval in seconds (1500 = 25 minutes)
# (minimum setting 600)
backupInterval 1500

# maximum amount of backups, older ones will be deleted
maxBackups 10

###############################################################################
# Texture Override Options
###############################################################################

# enables texture dumping
# you *only* need this if you want to create your own override textures
# textures will be dumped to "dsfix\tex_override\[hash].tga"
enableTextureDumping 0

# enables texture override
# textures in "dsfix\tex_override\[hash].png" will replace the corresponding originals
# will cause a small slowdown during texture loading!
enableTextureOverride 1

###############################################################################
# Other Options
###############################################################################

# skip the intro logos
# this should now be slightly more stable, but should still be
# the first thing to disable in case you experience any problems
skipIntro 1

# change the screenshot directory
# default: . (current directory)
# example: C:\Users\Peter\Pictures
# directory must exist!
screenshotDir .

# override the in-game language
# none = no override
# en-GB = English, fr = French, it = Italian, de = German, es = Spanish
# ko = Korean, zh-tw = Chinese, pl = Polish, ru = Russian
# this does not work in Windows XP!
overrideLanguage none

# Dinput dll chaining
# if you want to use another dinput8.dll wrapper together
# with DSfix, rename it (e.g. "dinputwrapper.dll") and put the new name here
dinput8dllWrapper dsmfix.dll
# dsmfix.dll

# D3D adapter override
# -1 = no override
# N = use adapter N
# this setting is for multiple (non-SLI/crossfire) GPUs
# everyone else should leave it at -1
d3dAdapterOverride -1

# Log level - 0 to 11, higher numbers mean more logging
# only enable for debugging
logLevel 0

###############################################################################
# The settings below are not yet ready to use!!               
###############################################################################

# You can only set either forceFullscreen or forceWindowed (or neither)
# 0 = off, 1 = on
forceWindowed 0
forceFullscreen 1

# turn on/off Vsync
enableVsync 1
# adjust display refresh rate in fullscreen mode - this is NOT linked to FPS!
fullscreenHz 60

 

 

Pour la souris, si vous voulez mettre la même configuration que moi, vous devez modifier le fichier dsmfix.ini à la même adresse que pour le précédent mod, c'est à dire : ???\steamapps\common\Dark Souls Prepare to Die Edition\DATA

 

Révélation

[settings]
connected=1
buffered=0
ui_mouse=0
invert_mouse=0
lock_disables_mouse=1
scroll_switches_targets=1
vanilla_targeting=0
mouselook_w_mod=0
sensitivity=20
# http://source.winehq.org/source/include/dinput.h#L469
lock_modifier_key=42
action_modifier_key=-1
# [a]ttack, [h]eavy attack, [t]arget, [g]uard, [p]arry, [r]oll/dash, [u]nbound
mouse1=a
mouse2=g
mouse3=t
mouse4=h
mouse5=p
mouse1a=u
mouse2a=u
mouse3a=u
mouse4a=u
mouse5a=u

 

 

Si vous avez des questions, je vous invites à laisser un commentaire et j'essaierai d'y répondre dans le possible.

 

J'espère que ce guide vous auras rendu service afin de rendre votre expérience sur PC plus agréable.

 

Cordialement,

Leguedric.

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